Veelgestelde vragen

Vragen

Ontvangt de patient eten/drinken gedurende het transport?

De patiënt krijgt warm en koud eten/drinken tijdens het transport. Het medisch personeel zal hiervoor zorgdragen en de bijbehorende kosten zijn voor rekening van EMS 24-7.

Verzorgd EMS 24-7 ook de communicatie met de ziekenhuizen? Zorgt EMS 24-7 voor de ziekenhuisopname?

EMS 24-7 zorgt voor de communicatie/afstemming met de ziekenhuizen om de klant/patiënt te verlichten van verdere zorgen hierin. De opname in het ontvangende ziekenhuis wordt ook door EMS 24-7 in orde gemaakt.

Kan de patiënt bagage of een rolstoel meenemen?

De patiënt kan 1 bagagestuk meenemen. Indien er een rolstoel meegenomen dient te worden, dient dit een inklapbare non-elektrische rolstoel te zijn.

Wordt er onderweg gestopt om naar het toilet te gaan of dient men verschoningsmateriaal te dragen?

Indien de patiënt naar het toilet wenst te gaan stoppen wij onderweg bij de eerst volgende toiletstop-mogelijkheid. Indien de patiënt niet zelf naar het toilet kan en verschoont dient te worden dan zorgt het medische personeel hiervoor.

Kan er een extra persoon meereizen in de ambulance?

Normaal gesproken kan er een extra passagier met de patiënt meereizen, indien de medische toestand van de patiënt het toe laat. De uiteindelijke beslissing hierover ligt bij de medisch verantwoordelijke bij aanvang van het transport.

Wordt er gebeld naar het thuisfront voordat de patiënt arriveert op de eindbestemming?

Ongeveer een uur voor aankomst op de eindbestemming van het medisch transport, wordt de contactpersoon telefonisch op de hoogte gesteld van de geplande aankomsttijd.

Kan de patiënt zowel liggen als zitten in de ambulance?

De brancard in de ambulance kan zowel in de liggende als de zittende positie geplaatst worden. Dit kan ook tijdens het rijden worden aangepast, dus de ambulance hoeft hier niet voor te stoppen.

Gaat er een arts of een verpleegkundige mee als medische crew?

Dat is per patient verschillend. Wij stemmen de medische crew af op de patientsituatie. Deze kan bestaan uit 1 of 2 verpleegkundigen maar ook uit een verpleegkundige in combinatie met een arts.

Hoe snel kunnen jullie vertrekken?

Onmiddellijk. Wij kunnen vaak aanvangen met de repatriëring op dezelfde of de daarop volgende dag.

Welke talen wordt er gesproken bij EMS 24-7?

Wij kunnen u in vele talen behulpzaam zijn. Ook kunnen wij een tolk inzetten. Talen als Arabisch, Duits, Engels, Frans, Grieks, Italiaans, Marokkaans, Nederlands, Pools, Spaans, Turks zijn veel voorkomend.

Wanneer heeft u de betaling nodig?

Wij werken slechts met vooruitbetaling, dus voorafgaande aan de uitvoering van de repatriëring.

Heeft u vaste tarieven of is dit bespreekbaar?

EMS 24-7 werkt met vaste prijzen volgens een gebudgetteerd aantal uren. Deze prijs is all in (eten/drinken/medicijnen/medisch personeel etc) mits anders gespecificeerd.

Contact

+31 10 3109999

+31 10 3109998

[email protected]

Volg ons

Instagram
WhatsApp

Ervaringen

Lees de ervaringen van anderen die van de diensten van EMS-247 gebruik hebben gemaakt.

Menu